7 Tips voor meer fysieke energie

Als voormalig ME-patiënt weet ik als geen ander wat het is om vermoeid en uitgeput te zijn. Gelukkig heb ik van de nood een deugd kunnen maken en ben ik alweer ruim twintig jaar vitaal. Deze tips voor meer fysieke energie zijn bedoeld voor iedereen die wel wat vitaler wil zijn.

 

  1. WEES MET JE AANDACHT IN JE LICHAAM

Als je niet je aandacht op je lichaam richt, dan ben je gefocust op je hoofd. En dus gaat je levensenergie naar je hoofd en niet naar je lichaam en dat maakt moe. Voor meer energie: voel je voeten op de grond en adem in je buik.

  1. VISUALISEER JEZELF ALS ENERGIEK

Het is je recht om je energiek en vitaal te voelen. Als dat nu niet zo is, begin er dan mee om jezelf als zeer vitaal te visualiseren. Zie jezelf bruisen van de energie, lekker hardlopend in de wind, voelen dat je leeft. Door dit regelmatig te visualiseren, open je je voor de mogelijkheid dat je ook fit door het leven kunt gaan.

 

  1. STA JE EMOTIES TOE

Het onderdrukken van je emoties is ‘killing’ voor je energiesysteem. Elke keer als je een emotie onderdrukt, zet je de stroom in je energieveld op slot en word je moe. Vooral het onderdrukken van boosheid en irritatie kost veel energie. Dus voel je emoties.

 

  1. NEEM DE ENERGIE VAN DE AARDE OP

In onze westerse cultuur is het belang van de energie van de aarde nauwelijks bekend. Toch is de energie die de aarde afgeeft van levensbelang voor ons; vooral voor onze gezondheid. Je lichaam krijgt een groot deel van zijn fysieke energie van de aarde. Maar dan moet je wel ‘ingeplugd zijn’ op de energie van de aarde. Dus voel je lichaam en neem de aarde-energie op.

 

  1. ONTSPAN JE EN GLIMLACH NAAR DEADLINES

We maken onszelf gek met prestaties en deadlines. Daarmee zetten we onszelf onder druk en sluiten we ons energiesysteem af. Leer jezelf om te glimlachen naar die deadlines en wees gewoon ontspannen. Door jezelf onder spanning te zetten, werk je eerder langzamer dan sneller.

 

  1. EET EN DRINK GEZOND

Gezond eten is belangrijk (maar is voor je vitaliteit niet zo belangrijk als de tips hierboven). Eet zoveel mogelijk ‘levend voedsel’ (rauwkost, ongebrande noten) en probeer zoveel mogelijk biologisch te eten. Gif zoals bestrijdingsmiddelen, sommige e-stoffen en conserveringsmiddelen dat op ons voedsel is gespoten of in het eten is verwerkt moet door je organen weer uit je lichaam worden gezet. En dat kost je lichaam energie en verhoogt ook nog eens de kans op ziekte.

 

  1. BEWEGEN ZORGT VOOR ONTGIFTING

Ons lichaam is niet gemaakt om stil te zitten. Anders waren onze organen wel verpakt in een doos J. Als je beweegt – wandelen, joggen, yoga – dan brengt dat je levensenergie nog meer in beweging. Dat zorgt ervoor dat ‘oude’ energie die vast is gaan zitten in je lichaam (door onderdrukte emoties, spanning, ‘starre’ overtuigingen) kan gaan loskomen. Het kan zijn dat je het niet fijn vindt om te bewegen, maar dat komt waarschijnlijk dan juist doordat die oude energie loskomt (waardoor je je tijdelijk niet zo prettig voelt). Begin in dat geval met kleine stukjes te wandelen.

 

Succes!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *